NoRail
Goederenroutering Oost Nederland en Alternatieven (pracht rapport!)
PHS De onbesproken alternatieven (Spoorhinder)
o.a. Prijzen woningen in relatie tot wegverkeergeluid.
Regionaal Overleg Noordelijke Aftakking
RONA symposium 12-12-2011
Samen voor Vught
De Spoorzone en Vught
Film situatie Vught
Wonen langs het Spoor!
Geluid Trillingen en Lucht Congres en Beurs (met lijst participanten) (4 5 november 2014)
Belangen van andere Partijen (o.a. goederen vervoerders)
Tussen 2008 en 2009 is het vervoerd gewicht per spoor aanzienlijk teruggelopen, evenals de gerealiseerde trein- en tonkilometers. Het herstel van de sector blijkt moeizaam en de volumes van voor de crisis zijn nog niet gehaald, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland waar het railgoederenvervoer zich sneller en beter heeft hersteld. De goederenvervoerders, die actief zijn in Nederland, ervaren een teruglopende concurrentiepositie op corridors van/naar Nederland. Uit een door KNV geïnitieerd Assessment blijkt dat vervoer per spoor naar belangrijke Europese achterlandgebieden vanuit Duitse havens goedkoper is dan vanuit Nederlandse havens.
Verdere Informatie
Totaal in mln ton: 1648 Binnenland Grensoverschrijdend
Zeevaart 568 568
Binnenvaart: 263 93 170
Wegvervoer: 670 504 166
Spoorvervoer: 33 5 29
Pijpleiding: 110 110
Luchtvaart: 2 2
Zeevaart 568 568
Binnenvaart: 263 93 170
Wegvervoer: 670 504 166
Spoorvervoer: 33 5 29
Pijpleiding: 110 110
Luchtvaart: 2 2
Geen opmerkingen:
Een reactie posten